Secunde colorate: Poveste despre oameni

Astazi vorbesc despre oameni si fapte, despre mine, despre ei, despre siluete negre sau diafane care ne trec prin fata ochilor si lasa amprente…pe vecie. 

 tumblr_nkaaom0ZyO1u2dyobo1_400

In aceasta calatorie numita „viata” ni se da sansa de nenumarate ori sa tragem concluzii. Sa privim in laterale si sa sfidam „rechinii” care vor sa atace, sa privim inainte si sa cotemplam rasaritul ce se infatiseaza inaintea noastra, sa tratam cu intelepciune fiecare situatie, si cel mai important…SA NU PRIVIM INAPOI!

2459441

Drumul nu va fi niciodata usor. Va fi presarat cu tot felul de „liane” care vor incerca sa te agate, sa te tina pe loc, astfel incat sa impiedice sa inaintezi. De ce? Aceasta este intrebarea. De multe ori stau si ma gandesc ca noi oamenii am fost lasati pe acest pamant ca sa ne oferim suport unul celuilalt. Ca ar fi mai simplu, mai placut, mai frumos daca nu ne-am mai denigra atat, daca ne-am iubi mai mult, daca nu ne-am mai otravi sufletul cu atata rautate, daca ne-am deschide mai mult spre ceea ce inseamna cu adevarat „umanitate”. 

descărcare

Suntem oameni, si avem nevoie de iubire neconditionata. Corpul omenesc functioneaza la capacitate maxima daca sufletul este suficient de bine hranit. Vine un moment in viata fiecaruia cand „sferele se unesc”, caci se spune ca vechii greci au aruncat sfere pe pamant, ele s-au spart pe jumatate, iar de atunci fiecare jumatate isi cauta cealalta jumatate. Ei bine, in momentul in care ti-ai gasit jumatatea, sfera devine completa. Cred ca e esential sa stii ca intreaga ta existenta graviteaza in jurul unui om. In jurul omului alaturi de care ai jurat ca o sa stai toata viata, in jurul celui care a starnit in tine cele mai sincere sentimente de iubire, respect si liniste interioara. Acest lucru, spun eu, este unul dintre cele mai frumoase sentimente traite de un om. Ceea ce un alt om te determina sa fii este echivalent cu metamorfoza unui fluture. Cresti, te maturizezi, simti intens, si anii parca trec cu rost. Asta cred eu ca inseamna de fapt dragoste. Si da, aceasta dragoste fata de un alt om poate fi inlocuitorul pentru ura de care dau dovada oamenii fata de semenii lor. 

drumul_vietii

Din acea dragoste se naste apoi o dragoste si mai mare. Cea de parinte. Dragostea fata de acea micuta fiinta umana care s-a format din dragostea sincera a parintilor. Acel individ in care peste ani, tu, omule te vei oglindi, acel pom semet din care vei culege roade daca il vei uda la timp. Eu nu am copii deocamdata, dar sper sa am in curand. Sper sa tin in brate acel copil in care sa-mi depozitez toata dragostea fata de el si fata de tatal lui, pe care sa-l cresc frumos, caruia sa ii spun sa iubeasca oamenii chiar daca acestia nu ii vor raspunde cu aceeasi moneda. As vrea sa-i arat copilului meu lumea frumoasa din interiorul lui, asa cum mama mea mi-a aratat-o mie. Sa ii spun cu franchete ca nu e suficient sa fie bun ca sa fie placut, si ca nu va avea nevoie de confirmarea bunatatii sale de la altii…pentru ca n-o va avea!

I-as spune ca trebuie sa fie mandru de el atunci cand o sa faca lucruri bune si ca ar trebui sa se rusineze de el insusi cand va da dovada de rautate..caci rautatea ne inconjoara acum. Iar copilul meu ar trebui sa fie diferit. 

2414461

I-as spune sa mearga la fel ca mine pe drumul sau, fara sa priveasca inapoi, fara sa se opreasca, fara sa asculte atunci cand cineva i-ar spune ca nu e bine ce face. Incapatanarea de care eu dau dovada m-a ajutat sa-mi duc la bun sfasit planurile de cele mai multe ori, si i-as spune si lui sa creada cu tarie in fortele proprii, ca eu ii voi da aripi sa zboare spre visele sale marete. I-as spune ca il sustin din umbra si ca niciodata nu l-as lasa sa se abata de la calea dreapta pe care si-a ales-o. 

De ce?

Pentru ca astazi oamenii pun pret pe valorile materiale, uitand ca de fapt, cel mai bogat e sufletul atunci cand ii dai hrana corespunzatoare. Uitam ca de bani avem nevoie doar pentru a ne hrani, pentru a ne imbraca, si ca sunt necesari strict pentru un trai decent. Eu una nu-mi doresc sa fiu bogata. Imi doresc doar sa traiesc frumos. Pentru ca…

etapele-vietii-de-cuplu

toti suntem datori cu o moarte si atunci nu mai luam nimic cu noi.NIMIC! Si toata lupta pe care am dus-o o viata pentru avere se va face scrum. As vrea sa-i spun copilului meu asta. Ca banii nu-i vor aduce fericirea. Ca inima lui nu trebuie calcata in picioare pentru asta. Ca niciodata un om bogat nu e fericit doar pentru ca are bani…ca fericirea vine din lucruri marunte. Din rasarit, din apus, din ras cristalin, din apa care curge prin munti, din flori, din aer, din dragoste fata de semeni.

As vrea sa-i mai spun ca in aceasta viata acumulam…

1902491

un bagaj al faptelor noastre, care isi vor lasa amprenta asupra celor din jurul nostru, si asupra noastra. Fapte de care poti fi mandru sau nu. Vorbe spuse in vant de care poti fi mandru sau nu. In definitiv cu asta ramanem. Cu un gust dulce sau amar a „ceea ce am fost” de-a lungul timpului.

p_16858_766x350-10-85

Caci timpul trece, nu ne iarta. Si atunci cand imbatranim si realizam ca au trecut anii, nu mai putem schimba ce am fost. Puterea de schimbare o avem acum, cat suntem tineri, si putem sa ne autoanalizam. Mai cred deasemenea ca este de datoria noastra sa ne evaluam comportamentul, caci de noi depinde si conduita acelor mici oameni care se vor naste din noi si vor fi crescuti fix dupa chipul si asemanarea noastra. Nu cred ca ar vrea cineva sa realizeze prea tarziu ca e responsabil de copilul devenit „matur-imatur” care se arunca in valtoarea vietii cu arme nepermise. 

shutterstock_85012903_590

Consider ca am o datorie fata de mine sa cresc. Sa urc pe treptele vietii fara sa ma opresc, fara sa obosesc. Insa uneori constat ca sunt destui oameni care ar vrea sa te impiedice. Care ti-ar taia aripile chiar si in zbor, care te-ar arunca in noroi chiar daca asta ti-ar face rau. Mama mea mi-a spus asta ca sa ma pregateasca. Mi-a spus ca va veni o vreme in care ma voi confrunta cu rautatea oamenilor si nu am vrut sa ascult. Am spus mereu „lasa-ma sa dau cu capul de pragul de sus ca sa-l pot vedea pe cel de jos”. Si inca nu stiu daca m-a ajutat cu ceva. Un singur lucru stiu. Ca am crescut cu fiecare palma primita, ca m-am ambitionat cu fiecare vorba urata, ca de fiecare data cand cineva m-a criticat mi-am adunat toate fortele sa-i demonstrez ca pot mai mult. Si o fac in continuare, de fiecare data, ori de cate ori va fi nevoie!

Articol de astazi are un scop precis. Am scris cu toata sinceritatea fiecare gand pe care l-am avut in aceste momente. Poate ca fiecare dintre voi, cei care il veti citi, veti realiza ca ar fi un mic lucru pe care il puteti schimba la voi. Nu sunt atat de naiva incat sa cred ca voi putea vreodata sa traiesc intr-o lume a basmelor si zanelor, in care totul va fi la superlativ. Nu! Nu cred ca gandurile mele sincere vor putea schimba oameni. Poate ca nu-mi face rau sa vad in jurul meu si oameni care ma critica, care nu ma plac, ( nici nu cer asta ). E perfect normal sa nu ma placa toata lumea. Un singur aspect as vrea sa subliniez. Daca nu am mai fi atat de atenti la defectele celor din jurul nostru, si am incerca sa le vedem pe cele proprii mai intai, daca nu am judeca/critica atat de mult, daca ne-am focusa pe existenta noastra in detrimentul existentei celorlati, zilele noastre ar fi mai senine. Nu de mult am avut o discutie in contradictoriu cu o persoana care imi critica o lucrare. Nu sunt de parere ca e perfect ceea ce fac, nici ca stiu prea multe, nici ca m-am asezat pe un piedestal ca sa fiu adulata de toti, pentru ca in definitiv, sunt doar un om simplu. Insa, am realizat odata cu aceasta experienta ca exista oameni carora le place sa arunce cu noroi, si numesc asta „libertate de exprimare”. Nu e corect, nici fata de mine, nici fata de ei. Nu astept laude din partea nimanui, insa eu sunt genul de om caruia, daca nu-i place ceva, trece mai departe fara sa arunce cuvinte ratacioase. Si asta as vrea sa-i spun copilului meu. Ca sta si in puterea lui sa schimbe ceva. Ca nu as vrea sa se amestece in „marea de oameni sinceri” care chipurile care isi contruiesc o existenta viciata prin aruncarea cu pietre in semenii sai. 

Sinceritatea e buna, nu contest acest lucru. Tine insa doar de noi sa facem uz de ea in asa maniera incat sa nu-i ranim pe cei din jurul nostru. 

In numele familiei, al copiilor, al oamenilor, va invit sa fiti buni, blanzi si iertatori. O sa incep eu prin a spune ca vreau sa uit fiecare moment in care m-am simtit ranita in decursul acestor ani. Ca sufletul meu sa fie curat, linistit, impacat. Ca orice om, o sa trec si prin momente dificile in anii ce urmeaza, insa stiu un lucru. Daca ai incredere in tine, iar in dreapta si in stanga ta ai familia si oameni dragi care te sustin, nici o furtuna, cat ar fi de puternica, nu-ti poate dezlipi talpile de pe acest pamant. 

1551716_934617949918429_2383628343289616598_n

Fiecare dintre noi primeste ceea ce ofera se spune. Eu nu mai cred asta de multa vreme. Dar ce ne costa???

Sa iubim mai mult/ Sa uram mai putin

Sa traim mai mult pentru noi/ Sa ne preocupam mai putin de altii

Sa fim mai buni/ Sa criticam mai putin. E gratis!

Si inca mai cred ca lumea asta poate fi mai buna :)♥♥♥

The End

4 comentarii (+add yours?)

  1. anytagyo
    Mai 26, 2015 @ 19:26:06

    Ce frumos ! Am citit cap coada, fiecare cuvant…am incercat sa imi imaginez, sa vad in fata ochilor tot ceea ce tu ai explicat aici..si ai perfecta dreptate! Esti un om minunat iar acest lucru am sa ti-l spun vesnic, cu riscul ca te voi plictisi ! Imi pare rau pentru sentimentul pe care ti l-a dat „persoana” respectiva atunci cand ti-a criticat lucrarea…dar sa privim latura plina a paharului: datorita ei ai capatat curaj si ti-as expus aici opiniile din care consider ca avem fff multe de invatat. M-ai pus pe ganduri…acum stau si cugetez si ma gandesc: CATA DREPTATE !!!!! AR CAM FI TIMPUL SA SCHIMB SI EU CEVA…….. Sa vad doar „Cu ce sa incep…”. Te pup mandra mea! Si fruntea sus ! Un om ca tine niciodata nu va fi doborat!

    Răspunde

  2. Florina D
    Mai 27, 2015 @ 22:43:28

    Felicitări Ruxandra, am citit cu mult interes articolul, ai multa dreptate, baftă in tot ceea ce vei dori sa realizezi

    Răspunde

Lasă un răspuns

